Jurnal de eveniment_ A patra zi de Masterclass

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

mcb16 ziua4 siviu cluci neochoritisLa cursul de ansamblu feminin, în a patra zi a Festivalului Masterclass International de Cânt Bizantin, s-au lucrat cu doamna conf. univ. dr. Maria Alexandru piesele incluse în prezentările coordonate de domnia sa, din programul de după amiază.

Partea cea mai solicitantă a zilei, din perspectiva dascălului, cel puțin, a fost cursul domnului Neochoritis. După o simulare, în sala mare, a modului în care un profesor, ales din rândul participanților, lucrează cu un grup de începători, cursanții intermediari și începători au fost împărțiți în mai multe grupe care eu lucrat sub îndrumarea unui cursant avansat, domnul Neochoritis și domnul Adrian Sîrbu trecând pe la fiecare grup în parte, de două ori, ca să observe cum se lucrează și să coordoneze exercițiul. A urmat apoi analiza modului de lucru, în formație completă, și prezentarea concluziilor care s-au desprins din acest exercițiu.

În continuare, doamna conf. dr. Maria Alexandru și echipa de paleografie muzicală de la Universitatea Aristotelis din Salonic au făcut o prezentare dinamică, bilingvă, pe tema folosul paleografiei pentru psaltul contemporan. Pornind de la opiniile studenților, prezentarea a subliniat importanța paleografiei în didactică și pentru lărgirea repertoriului, și a inclus exemplificări muzicale din compozițiile Sfintei Casia și ale lui Dimitrie Cantemir. Apoi, părintele cercetător paleograf Filotheu Bălan a prezentat câteva formule irmologice, a făcut o clasificare a lor, și a arătat cât este de important ca psaltul să înțeleagă ceea ce cântă, astfel încât cântarea să devină rugăciune.

În a doua parte a zilei, a continuat cursul de Kanonaki și lucrul la ansamblu psaltic, pentru pregătirea concertului de la finalul evenimentului. Seara, domnul Panagiotis Neochoritis a prezentat câteva concluzii pe care le-a desprins după cele patru zile de lucru intens. Dânsul a reiterat ideea că psaltul trebuie să știe muzică bine și să aibă încredere în dascălul său. A subliniat, de asemenea, importanța educării copiilor și a formării de obiceiuri și tradiții bune în interpretarea psaltică. 

Sorina Chiper

PR – Asociația Culturală Byzantion

 

photo by Silviu Cluci

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Ultimele postări pe forum

  • No posts to display.

Înregistrări YouTube

Byzantion Choir - Aineite ton Kyrion (Praise the Lord from Heaven)
Corul BYZANTION - Concert extraordinar de muzică brâncovenească - 2014
Byzantion Choir - Aineite ton Kyrion (Praise the Lord from Heaven)
Byzantion Choir - Aleluia and Prokeimenon of the Apostle O Kyrios ebasilevsen
Byzantion Choir - Evlogitaria Anastasima (Ressurection Blessings)
Byzantion Choir - I Romania Parthen, Trapezuntian traditional song
Byzantion Choir - Osoi eis Christon, mode plagal of 1sr
Byzantion Choir - Christos anesti (Christ is risen)
Byzantion Choir - Basilev ouranie (in Romanian)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (7 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (6 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (5 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (4 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (3 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (2 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (1 from 7)
Byzantion Choir - The Good Friday Lamentations (fragment), mode plagal of 1st, traditional melody.
Byzantion Choir - Invincible conductrice (French version), mode plagal of 4th

Ultimele Articole