Înregistrări YouTube

Byzantion Choir - Aineite ton Kyrion (Praise the Lord from Heaven)
Corul BYZANTION - Concert extraordinar de muzică brâncovenească - 2014
Byzantion Choir - Aineite ton Kyrion (Praise the Lord from Heaven)
Byzantion Choir - Aleluia and Prokeimenon of the Apostle O Kyrios ebasilevsen
Byzantion Choir - Evlogitaria Anastasima (Ressurection Blessings)
Byzantion Choir - I Romania Parthen, Trapezuntian traditional song
Byzantion Choir - Osoi eis Christon, mode plagal of 1sr
Byzantion Choir - Christos anesti (Christ is risen)
Byzantion Choir - Basilev ouranie (in Romanian)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (7 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (6 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (5 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (4 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (3 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (2 from 7)
Byzantion Choir - Sticheras and prosomoia to the Holy Spirit (1 from 7)
Byzantion Choir - The Good Friday Lamentations (fragment), mode plagal of 1st, traditional melody.
Byzantion Choir - Invincible conductrice (French version), mode plagal of 4th

Speciile de cântări și genurile din componistica (melopiia) bizantină

Antologia. Cea mai sintetică formă a conținutului unei papadichii se găsește de obicei în binecunoscutele antologii ale cântărilor papadice. Dimensiunile scurte ale conținutului sunt cauzate de expunerea cât se poate de scurtă a proteoriei, de numărul mic sau chiar de lipsa totală a matimelor, sau a irmoaselor calofonice și de umilință și, întotdeauna, de conținutul mai succint de cântări papadice. Desigur, deosebirea dintre Papadichie și Antologie nu reprezintă o sarcină ușoară și necesită întotdeauna o cercetare amănunțită a conținutului.

Irmologhionul. Colecția Irmologhionului cuprinde la bază irmoasele canoanelor sistematizate în ordinea cântărilor și a glasurilor. Întâlnim canoanele Învierii, ale praznicilor împărătești și ale Maicii Domnului precum și ale sărbătorilor marilor sfinți. Atunci când găsim canoanele complete (caz întâlnit în special în irmologhioanele din sec. X-XIII), de obicei, doar irmosul este melodizat. În afară de acest repertoriu clasic al Irmologhionului, mai întâlnim și prologoi (πρόλογοι) adică irmoasele după modelul cărora se cântă troparele asemănânde și care se pot împărți în sedelne și stihiri pe glasuri, luminânde, antifoane, tropare la Stihoavnă și condace. Această unitate de tropare, atunci când se găsește separat, alcătuiește un codice de sine stătător ce poartă denumirea de Προλογάριον. […]

Specia fiecărui manuscris în parte poate fi deslușită din titlul manuscrisului, din descrierile din începutul acestuia, sau pe parcursul acestuia. De cele mai multe ori, aceste informații sunt un argument foarte clar pentru catalogarea manuscrisului într-o categorie sau alta. Însă, în cazul în care titlul dat de către copist nu corespunde conținutului, atunci se vor analiza cântările ce sunt cuprinse în manuscris și, în funcție de ele, acesta va fi atribuit unei categorii sau alteia. Aceste categorii de codici urmează întocmai denumirilor genurilor compoziționale prezentate mai devreme.

Alegerea și pregătirea unei partituri psaltice nu trebuie făcute la întâmplare, ci trebuie să țină cont de câteva reguli de bază.

Corul de muzică psaltică Byzantion a luat fiinţă în anul 1997 prin binecuvântarea şi purtarea de grijă a Părintelui Patriarh Daniel, pe atunci Arhiepiscop al Iaşilor şi Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei. La acea vreme, cei câţiva iubitori ai psaltichiei eram elevi seminarişti în anul al II-lea de studii la Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Vasile cel Mare” din dealul Copoului, la marginea Iaşilor.

Recent, membrii corului Byzantion au avut onoarea de a fi invitați să susțină două concerte de muzică bizantină în cadrul a două festivaluri de muzică din orașele Mielec și Krakow (22 și 23 august 2013), în sudul Poloniei, cu sprijinul Institutului Cultural Român.

Săptămâna trecută, o parte din membrii corului Byzantion a participat în cadrul celei de-a XX-a ediții a Festivalului Internațional Liric și Medieval de la mănăstirea ortodoxă Vilar, situată în sudul Franței, în zona munților Pirinei, la doar câțiva kilometri de granița cu Spania.

Membrii corului Byzantion au susținut un concert de muzică bizantină în memoria rectorilor și a tuturor dascălilor instituției, adormiți întru Domnul, cu ocazia manifestărilor centenarului ASE.

Membrii corului Byzantion au participat la hramul  chiliei „Buna Vestire” din cadrul schitului românesc „Lacu” din Muntele Athos.

Byzantion în concert în Sankt Petersburg, alături de Orchestra Națională a Rusiei și de Corul Teatrului „Mihailovski”